Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybová příprava začínajích hráčů a hráček basketbalu
Vorlová, Barbora ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Pohybová příprava začínajících hráčů a hráček basketbalu Cíle: Cílem této bakalářské práce je zpracování literatury vázané k problematice pohybové přípravy začínajících hráčů a hráček basketbalu, následně zjistit názory respondentů pomocí on-line dotazníkového šetření a získat tak ucelený pohled na tuto problematiku. Metody: Šetření proběhlo dotazníkovou metodou v on-line podobě prostřednictvím internetu. Výsledky: Prostřednictvím dotazníkového šetření jsem zjistila názory 47 českých trenérů dětí a mládeže, které jsem srovnala s odbornou literaturou a došla k následujícím výsledkům - nejvhodnějším věkem pro začátek basketbalové docházky je věk 8-10 let, nejlepší cestou k dosažení kvalitního a dlouhotrvajícího sportovního výkonu je cesta tréninku odpovídajícímu vývoji za dodržování zásad všestrannosti a postupného zatěžování, hlavní důvody ukončení basketbalového působení ve věku 10-15 se jeví zájem o jiné koníčky, ve věku 15-20 let se jedná o tlak na výkon, jiné zájmy a zdravotní problémy, což může úzce souviset s tréninkem rané specializace. Klíčová slova: basketbal, pohybová příprava, mládež, raná specializace, trénink, dotazník.
Základní krok v akrobatickém rokenrolu u dětí mladšího školního věku
Schreková, Barbora ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Pinkavová, Monika (oponent)
Název: Základní krok v akrobatickém rokenrolu u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je sjednocení požadavků na provedení základního kroku a následné doporučení nezbytných cvičení pro jeho správné provedení. Zároveň analyzuje celkovou situaci z hlediska dalšího vývoje a hodnocení u nás i ve světě. Bakalářská práce je zaměřena na období mladšího školního věku dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou strukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořila pětice trenérů akrobatického rokenrolu. Výsledky: Na základě prostudované literatury a získaných informací prostřednictvím rozhovorů jsem usoudila, že základní krok je z hlediska nácviku dlouhodobou záležitostí a díky nedostatečnému popisu v pravidlech akrobatického rokenrolu je jeho vyučování zcela rozdílné, stejně jako jeho hodnocení. Proto jsem navrhla jednotný popis provedení základního kroku a cvičení nezbytná pro jeho provedení. Klíčová slova: Akrobatický rokenrol, pohybová příprava, základní krok
Základní krok v akrobatickém rokenrolu u dětí mladšího školního věku
Schreková, Barbora ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Pinkavová, Monika (oponent)
Název: Základní krok v akrobatickém rokenrolu u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce je sjednocení požadavků na provedení základního kroku a následné doporučení nezbytných cvičení pro jeho správné provedení. Zároveň analyzuje celkovou situaci z hlediska dalšího vývoje a hodnocení u nás i ve světě. Bakalářská práce je zaměřena na období mladšího školního věku dětí. Metody: Výzkum byl proveden formou strukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořila pětice trenérů akrobatického rokenrolu. Výsledky: Na základě prostudované literatury a získaných informací prostřednictvím rozhovorů jsem usoudila, že základní krok je z hlediska nácviku dlouhodobou záležitostí a díky nedostatečnému popisu v pravidlech akrobatického rokenrolu je jeho vyučování zcela rozdílné, stejně jako jeho hodnocení. Proto jsem navrhla jednotný popis provedení základního kroku a cvičení nezbytná pro jeho provedení. Klíčová slova: Akrobatický rokenrol, pohybová příprava, základní krok
Porovnání pohybové přípravy dětí předškolního věku v oddílech moderní gymnastiky
Pološčuková, Michaela ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Název: Pohybová příprava dětí předškolního věku v oddílech moderní gymnastiky. Cíle: Cílem práce je porovnání sledovaných tréninkových jednotek ve dvou oddílech zabývajících se moderní gymnastikou. Metody: V práci jsme použili metodu analýzy a komparace (porovnání). Analýza byla využita v části rozboru pohybové přípravy a komparace v porovnávání tréninkové jednotky v jednotlivých oddílech. Výsledky: Byly zjištěny odlišnosti v časovém rozložení tréninkové jednotky a v délce provádění konkrétních cviků flexibility, oba tréninkové plány se rozcházejí s odbornou literaturou. Klíčová slova: moderní gymnastika, pohybová příprava, flexibilita, tréninková jednotka, cvičenky
Pohybová příprava dětí v atletické přípravce
Jirovec, Jan ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kolčiterová, Jana (oponent)
Název: Pohybová příprava dětí v atletické přípravce. Cíle: Cílem této práce bylo ověření úrovně pohybové gramotnosti ze škol či jiných zájmových kroužků u přípravkových dětí. Dále byl vytvořen soubor cvičení pro testování základních koordinačních schopností vhodný pro děti ve věku 6-8 let. Metody: V této práci byly použity metody: popisná analýza, dotazníky, pozorování a rozbor dat. Výsledky: Pomocí dotazníku jsme zjistili, že se spektrum pohybových aktivit u dětí prvního stupně základních škol rozšiřuje postupně s věkem. Dalším zjištěním bylo, že více než polovina dotazovaných dětí navštěvuje i jiný pohybový kroužek než atletický, z nichž měl nejčetnější zastoupení florbal. V souboru koordinačních cviční jsme určili tři cvičení jako nevhodná pro věk 6 - 8 let. Byla to cvičení č. 7, 9 a 16. Cvičení tohoto typu by se měla zařazovat do tréninku až v pozdějším věku. Klíčová slova: atletická příprava, pohybová příprava, koordinační schopnosti, trénink, děti, atletika, trenér

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.